به گزارش ایرنا، حسین انتظامی در پی چاپ و انتشار کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» نوشت: اگر چه فوت و فن صنف ما را لو میدهد! ولی نهایتا به اطلاعرسانی روان کمک میکند.
وی در توئیت شخصی خود نوشته است: کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» یک راهنمای کاربردی است که توسط یک روزنامهنگار موفق عباس رضایی ثمرین ترجمه شده و نشر ثانیه منتشر کرده است.
عباس رضایی ثمرین با سالها سابقه روزنامهنگاری مکتوب، آنلاین و تصویری، در مجموعههای مختلف دولتی و خصوصی به عنوان مشاور رسانهای ایفای نقش کرده است، اکنون دبیر تحریریه بخش خبری 21 در شبکه اول سیما است.
کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم؟» را انتشارات ثانیه با شمارگان هزار نسخه، در 119 صفحه و به بهای 12 هزار تومان روانه پیشخوان کتاب فروشیها کرده است.
کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم»، نوشته الن استیونس در 11 فصل تدوین شده که در هر یک از این فصول به یکی از ابعاد مختلف مصاحبههای رسانهای اختصاص دارد.
در فصل اول، نکات کلی برای شرکت در همه انواع مصاحبههای رسانهای مرور شده است و نحوه پاسخ به درخواستهای مصاحبه، آمادگی ذهنی و روحی و نحوه تعامل با رسانهنگارها از دیگر مباحث این فصل است.
فصل دوم کتاب به هدف و پیام محوری مصاحبه اختصاص یافته و به نحوه انتخاب و گزینش محور اصلی، فرایند قلاباندازی در چینش اطلاعات، جملات کلیدی و نقلقولهای طلایی میپردازد.
در سومین فصل کتاب، مصاحبهشونده همه ویژگیهای لازم را برای اینکه صدایش در طول مصاحبهها - خصوصا مصاحبههای صوتی، تصویری- استاندارد باشد را فرا میگیرد.
موضوع فصل چهارم، ظاهر و پوشش فرد در مصاحبههاست و فصل پنجم به معرفی زبان بدن میپردازد.
فصلهای پنجم، ششم و هفتم کتاب به ترتیب به مصاحبه با نشریات چاپی، رادیو و تلویزیون اختصاص یافته و فصل هشتم، مطالب مربوط به مصاحبههای تلهکنفرانس و ویدئوکنفرانس را تشریح میکند.
فصل نهم کتاب به برگزاری نشست خبری و فصل دهم به سوالات خبرنگاران در همه مصاحبهها پرداخته است و در یازدهمین و آخرین فصل کتاب، یک راهنمای کاربردی برای مدیریت رسانهای بحران ارائه شده است.
نظر شما